Üniversite Öğrenci Kimlik Kartındaki Fotoğraf

Written By blogyazari on 8 Haziran 2014 Pazar | 02:15:00

Üniversite Öğrenci Kimlik Kartındaki Fotoğraf


Bugüne kadar öğrenci kimliği üzerindeki fotoğraftan memnun olan bir üniversite öğrencisi görmedim.Erkek öğrenciler pek umursamasa da kız öğrenciler bu memnuniyetsizliği daha çok belli ediyor. Bildiğiniz üzere, üniversiteye yeni kayıtta bol miktarda vesikalık fotoğraf isterler. Üniversite öğrencisi de gider en cicili bicili vesikalığını çektirir. Gün gelir üniversite kimliği çıkar , öğrenci kimliğini teslim alır. O da ne? Sürpriz!

Evet üniversite öğrenci kimlik kartındaki fotoğraf sizin verdiğiniz vesikalık fotoğraf değildir. Ya? Üniversiteye giriş sınavına başvuruda ÖSYM aday başvuru merkezinde, webcam ile çektirmiş olduğunuz  o abidik gubidik fotoğraftır. Düşük çözünürlüklü ,yetersiz ışıklı, size zar zor benzeyen birinin fotoğrafını kimlik kartınıza basmışlar gibidir. Hani üniversitenin ilk yıllarındaki o heyecanla çevrenize kimlik kartınızı göstermek isteyebilirsiniz. Ancak bu sebepten insan gösteremez hale geliyor ya da kimliği gösterip fotoğrafa izah getiriyorsun. Öğrenci kimlik kartı üzerindeki fotoğraf isteğe bağlı olarak değiştirilebiliyormuş. Ben hiç denemedim. Çünkü yeni kart ücreti, bürokratik işlemler falan var.Tavsiyem; siz de değiştirmeyin, bir süre sonra alışıyorsunuz.  :)

İnsan gerçekten hayret ediyor. Üniversiteye yeni kayıt esnasında vermiş olduğum neredeyse bir deste fotoğraf nereye harcandı? Ben bunun cevabını bir nebze olsun öğrendim. Diplomamı alırken , dosyamın içinden vesikalık fotoğraflarımın bir kısmını bana geri iade etmişlerdi.


0 yorum:

Yorum Gönder