Bireysel ve ya Grup Halinde Ders Çalışmak

Written By blogyazari on 3 Aralık 2013 Salı | 01:53:00


Bireysel ve ya  grup halinde ders çalışmak üniversiteVizeler , finaller yaklaşmaktadır, eğer biraz olsun sorumluluk sahibi bir öğrenci iseniz 20 - 25 gün önceden "ders çalışmalıyım" düşüncesine kapılırsınız. Zor derslerin varlığı şöyle bir zihinden geçer. Eksik notlar mutlaka vardır. Bir bir kontrol edilip eksik olan derslerin notları nazın geçtiği arkadaşlardan tedarik edilir. Fotokopiler çekilir. Varsa hazır şablon notlar daha makbuldür.

Öğrenci oldukça efor harcamıştır.Yorgun hisseder.Aynı zamanda notların tamamlanmış olması durumu psikolojik olarak öğrenciyi rahatlatır. Notları ele geçirince çalışacak olan öğrenci kişi; artık nasılsa notları vardır bu yüzden ağırdan alır ve belki de çalışmaya başlayamaz.Notlara göz atmakla yetinir.Ders çalışmayı erteler durur.

Yurtta kalmak öğrenciyi ister istemez belki de yapacak pek birşey bulamadığı için daha fazla ders çalışmaya iter. Öğrenci evde kalıyorsa eğer yapılacak birçok şey vardır ki olmasa bile öğrenci insanı oyalanacak mutlaka birşeyler bulur.Evde internet mutlaka vardır. İnternette sörf yapar. 5 dakika ders çalışıp 45 dakika mola verir. Yazarak çalışmak ile ezberleyerek çalışmak arasında gel git yaşar. Konular birikmiş ise çaresizliğe düşer. Bir kulağı telefondadır , mutlaka birileri çıkacak soruları biliyordur ya da bir yerlerden öğrenecektir. Bu durum çoğu zaman şehir efsanesidir. Zaman böyle geçerken birden aklına dahiyane bir fikir gelir! Neden grup çalışması yapmıyoruz!

 Sınıf arkadaşları ile eve çıkmış bir öğrenci insanı ders çalışmak bahanesiyle arkadaşının odasına gider , beraber çalışma teklifinde bulunur. Eğer arkadaşları yanaşmıyorsa diğer sınıf arkadaşlarını davet eder ya da kendi onların yanına gider. Evet oturup ders çalışılmaya başlanmıştır. Aradan en fazla yarım saat bilemedin 1 saat geçmiştir. Bir mola vermenin zamanı gelmiştir ve de öğrenci bünyeler sıkılmıştır. Çay ya da neskafeler hazırlanır ; kısa planlanan ama uzun sürecek bir mola başlamıştır. Molanın genel konuları; finallere çalışılıyorsa ; gruptakilerin vizelerde kaç puan aldıklarıdır,bunun dışında genel olarak  hocanın geçen sene ne sorduğu, derslerde hocanın sorarım dediği yerleri not aldırıp aldırmadığı , hazır çalışma şablonu hazırlayan olup olmadığı  falandır. Eğer gruptaki öğrenciler biraz istekli iseler bu ilk belki de son mola biter biraz daha çalışmak için notlara gömülürler.

Genelde sayıca fazla olan öğrenci gruplarında ders çalışma ortamını bozacak, çalışma şevkini kaçıracak , ilgiyi dağıtan başka yönlere sevk eden hatta çalışmayı başka bir zaman ertelettiren bir eleman bulunur. Alakalı alakasız muhabbetler açan, ses yapan, şakalaşan , söylenen bir elemandır bu. Eğer bu elemandan aynı grupta birden fazla varsa o grubun ders çalışma imkanı yoktur. Tek başına bile bu özellikteki bir eleman oldukça etkilidir. Bu kadar çalışmanın ona yettiğini falan iddaa eder. Dersin kolay olduğunu iddaa eder , moral bozar. Ortamı bozmak için yapmadığı şey yok gibidir.Genelde bir iki  yandaş bulunca çalışma ortamı makara ortamına döner ve amacına ulaşmış olur.

Eğer grupta ciddi birkaç öğrenci varsa bunlar hemen ayrılır başka bir ortama,odaya,eve geçerek belki biraz daha küçük bir grup olarak devam ederler. Grup çalışırken en sık yapılan hatalardan biri işte bu sözünü ettiğimiz elemanın gruba dahil edilmesidir. Bu eleman mimlenip bundan böyle grup çalışmalarına dahil edilmemelidir.Üniversitede sınavlara hazırlanmak ciddi bir iştir.

Grup halinde ders çalışma yaparken karşılaşılan bir diğer hata; çalışma grubuna çalışılacak dersten anlayan bir arkadaşın davet edilmemesi olayıdır. Birşey bilmeyen öğrenciler en kısa zamanda pes edip çaresizliğe düşecek, en fazla sağa sola telefon edecek , telefon yoluyla aldıkları cevaplar tatmin edici olamayacak ve çalışma ortamı makara ortamına evrilecektir.

Genel olarak yapılan bir diğer hatalar; ders çalışmayı son günlere bırakmak , birçok sınava hiç çalışmamış olmaktır. İkisi iç içe geçtiğinde kaygı ve panik had safhaya ulaşır. Yüksek kaygı öğrenmeyi güçleştirir. Başarı elde edilemez. Yine bu durum öğrenciyi çaresizliğe sürükleyecektir.

Grup halinde ya da tek başına bu durumlara düşen arkadaşlara yazarak tek başına çalışmayı tavsiye ederim. Bir müddet sonra bir çalışma şablonu oluşturup defalarca okumayı , belli bir seviyeye geldikten sonra çalışma arkadaşları ile soru cevap yöntemi ile çalışmaya devam etmeyi öneririm.

Üniversite hayatı bir şekilde biter, mezun olunur. Tüm bunlar hatıralarda birer güzel anı olarak  kalır.

Bu yazımızda bahsettiğim durumları anlatan bir video paylaşmak istiyorum. İyi seyirler :)


0 yorum:

Yorum Gönder